گزینه های سازگار با محیط زیست

 

 

 

آیا می دانید سالانه یک تریلیون کیسه پلاستیکی در سراسر جهان استفاده می شود؟ سالانه بیش از 850 میلیون مسواک در محل های دفن زباله می ریزد؟ سالانه نه میلیون تن زباله پلاستیکی به اقیانوس می ریزد! اگرچه حذف کامل پلاستیک از زندگی ما امکان پذیر نیست ، اما می توانیم تولید آنها را به صورت جداگانه کاهش دهیم و جایگزین کنیم.

 

مطالعات متعدد نشان می دهد که پلاستیک ها به طور کلی و میکروپلاستیک ها به طور خاص در سیستم های دریایی و آب شیرین ، خاک ، ستون آب و تمام محفظه های محیطی ، از جمله لایه های سطحی * یافت می شوند.

 

به عنوان یک دندانپزشک ، من در مورد مسواک ها و خمیرهای جایگزین تحقیق کردم که هم از سلامت دهان و دندان شما محافظت می کند و هم به محیط آسیب نمی رساند.

 

من کشف کردم که مسواک های ساخته شده از بامبو وجود دارد که قابل تجزیه زیست هستند. مدل های تهیه شده با رعایت ویژگی های اساسی که در مسواک های دستی جستجو می شوند ، می توانند ترجیح داده شوند. بعد از آزمایش انواع مسواک های بامبو ، من به گزینه های قابل تجزیه بیشتر برای استفاده از نخ دندان دندان نگاه کردم. باز هم ، شما می توانید یکی از معیارهای اساسی را از نظر نازکی و شکل در نخ دندان انتخاب کنید.

 

در مورد خمیر دندان اگرچه اینها از پلاستیک ساخته نشده اند ، اما ممکن است حاوی درصد خاصی از پلاستیک های ریز * باشند. توجه ویژه باید به کسانی که ریز ذرات دارند باشد.

 

محصولات زیادی وجود دارند که دارای گواهی ارگانیک هستند و ادعا می کنند ضد رطوبت یا تقویت کننده مینای دندان هستند. اینها را می توان علاوه بر خمیرهای دیگر ترجیح داد یا استفاده کرد.

 

اما نباید فراموش کرد که تمام خمیر دندان ها باید از فلوراید برای محافظت در برابر بیماری های دهان و دندان استفاده کنند. عامل محافظ مسواک زدن به دلیل عملکرد مکانیکی مسواک و اثر بازسازی فلوراید است. سالها تحقیق و آزمایشات بالینی نشان داده است که استفاده از فلوراید ایمن ، موثر است و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به پوسیدگی را کاهش می دهد. مواد دیگری مانند اسکراب موز ، روغن نارگیل یا تریکلوزان ممکن است در ایجاد عوامل محافظتی نقش داشته باشند ، اما به تنهایی برای مبارزه با کبودی کافی نیستند.